2020’nin en şeffaf markası: H&M
Sürdürülebilirliğin ve yavaş modanın gardıroplarımıza yansıdığı günümüzde marka ve ürün tercihlerimizde bu olgulara göre şekilleniyor. Ürünlerde kullanılan malzemenin sürdürülebilirliği, markanın doğa dostu tavrı ve temiz üretim gibi kriterler bulunuyor. 20-26 Nisan arası dijital olarak gerçekleşen Fashion Revolution Week kapsamında düzenlenen Fashion Transparency İndeksi ile moda sektöründe şeffaflık, tedarik zincirindeki iyi çalışma koşulları ve döngüsel bir ekonomiye geçiş ihtiyacı gibi önemli konular hakkında farkındalık yaratıyor. Sektörden 250 markanın değerlendirildiği bu indekste liderliği İsveç merkezli hazır giyim markası H&M Group alıyor.
H&M, COS, Arket, & Other Stories, Cheap Monday gibi markaları bünyesinde barındıran grup, şeffaf ve sürdürülebilir duruşuyla global hazır giyim alanında öne çıkıyor. 2009 yılında başlattıkları H&M Conscious koleksiyonu, 2013 yılında tedarikçi listesini halka açık hale getirmesi, markalarının web sitelerinden ürünleriyle ilgili detaylı bilgi alması ve geri dönüştürülmüş pamuk için kıyafet toplama projesiyle yavaş modanın öncüsü oldu. H&M Group Şeffaflık Strateji Lideri Hanna Hallin 2020 Fashion Transparency İndeksi’nde birinci sırada yer almaları için “Bu biim için büyük bir onur ve çalışmalarımızın büyük bir göstergesi. Daha sürdürülebilir bir moda geleceği sağlamak için olabildiğince şeffaf olmayı hedefliyoruz ve önümüze çıkacak zorlukları engellemek ve endüstrinin değişmesini sağlamak için. Tamamen döngüsel ve iklim pozitif ve aynı zamanda adil ve eşit bir şirket olarak kapsamlı çalışmalarımızla, müşterilerin bilinçli kararlar verebilmeleri ve sektörde olumlu bir etki yaratabilmeleri için daha fazla şeffaflık adına adımlar atmaya kararlıyız” diyor.