MODA

2000'li yılların it-bag'i: Balenciaga Le City Bag

2000’lerin arzu nesnesi “Le City Bag” hakkında neler biliyoruz?

İlk olarak “Motorcycle” ismiyle hayatımıza giren Balenciaga’nın ikonik çantası, kreatif direktör Nicolas Ghesquière’in modaevindeki 15 yıllık serüveninin başlangıcında, 2001 Sonbahar/Kış defilesinde tanıtılmıştı. Döneminde düşük bel jean’ler ve UGG’lar kadar kendine yer edinmiş olan model, kısa süre içerisinde ünlü isimlerin “must-have” parçası haline geldi.

Hilary Duff, Sienna Miller, Nicole Richie, Hilton kardeşler ve Olsen ikizlerin kırmızı halıdan festivallere birçok ortamda kullandığı bu salaş tote bag, aslında marka tarafında bazı endişeler uyandırıyordu. Çantanın Fendi Baguette ve Dior Saddle gibi o dönemin imza modellerine benzememesi ve logosuz bir tasarıma sahip olması, üretime geçilmesi konusunda markada bir isteksizlik yaratmıştı.

Motorcycle neredeyse hiçbir zaman moda sahnesine çıkamayakken, defilenin ardından Kate Moss’un Ghesquière’den çantadan bir adet istemesi üzerine üst düzey yöneticiler modelin onaylandığını görüp üretime çıkmasına karar verdiler. Prototiplerin geri kalanı ise dönemin editörlerine, trend belirleyicilerine ve stylist’lere hediye edildi.

İlerleyen yıllarda çanta sonunda “City” ismini aldı ve farklı şekillerde de piyasaya sürüldü, bunlardan en dikkat toplayanı 2021 yılında “Le Cagole” oldu. Sonrasında ise tasarımın Fransızlaştırma dozu artırıldı ve “Le City” olarak yeniden tanıtıldı. Dikişleri, esnekliği ve zımba detayları ile orijinal “Motorcycle” versiyonuna sadık kalınan tasarımda, çantanın mini aynasından bu sefer vazgeçilmişti.

Günümüzde modelin popülerliği hala devam ediyor ve Bella Hadid, Dua Lipa, Kim Kardashian gibi isimler Le City’yi taşırken görüntüleniyor. Çantanın yeni reklam kampanyasında ise Nicole Kidman, Amelia Gray, Kit Butler ve tabii ki çantayı moda tarihine kazandıran Kate Moss yer alıyor.

Tags

Tavsiye edilen içerikler