Burberry’nin pahalı hareketi
Lüks markalar değerlerini kaybetmemek için satılmayan ürünlerini indirime sokmak yerine yakarak yok etmeyi tercih eder. Bu uygulamayı en çokta ünlü Fransız markası Louis Vuitton gerçekleştirir. Her yılın sonunda satılmayan ürünler fabrikada yakılır böylelikle tüm müşterilerinin her ürün için aynı fiyatı vermesi sağlanır. Fakat sürdürülebilirliğin her alanda artık geniş yer bulmasıyla bu uygulama moda dünyası içinde eski bir uygulama olarak görülüyor. Ürünlerin tekrar geri kazandırıldığı günümüzde İngiliz marka Burberry bu geri kalmış uygulamayı gerçekleştirdi. Yaklaşık 37,8 milyon Dolar değerinde kıyafet, ayakkabı, çanta ve kozmetik ürününü yok eden Burberry, bu uygulamadan büyük tepki aldı. Sosyal medyada #Burnberry etiketiyle yağan tepkiler üzerine ThredUp isimli bir geri dönüşüm şirketi markaya açık mektup yayınladı. Ürünleri bir daha ki sefere hepsinin onlara verilmesini yapılacak açık arttırmalarla satıp elde edilecek gelirle öğrencilere yardım edebileceklerini duyurdular. Ünlü markadan ise bu mektuba henüz bir yanıt gelmedi. Burberry’nin bir sonraki hamlesi ise merak konusu.