Sürdürülebilir ve karbon nötr bir marka; Burberry
Sürdürülebilir hale gelen moda markalarına Burberry de ekleniyor. Burberry yaptığı resmi açıklamayla 2022 yılına kadar karbon nötr ünvanını hakkıyla elde edeceğini belirtti. İngiliz moda evi, sera gazı emisyonlarını doğrudan faaliyetlerinden ve tedarik zincirinden çıkarmayı planlıyor. Hali hazırda marka, Amerika Birleşik Devleri’nde ve İngiltere’deki operasyonlarında ve üçüncü parti perakende operasyon tedarikçilerinde karbon nötr olduğunu iddia etmekte.
Açıklamada belirtilen “iddialı iklim hedefleri” başlığı çerçevesinde birinci ve ikinci sınıf faaliyet alanlarında 2016’dan 2022’ye kadar karbon gazı emisyonunu %95 oranında, üçüncü sınıf faaliyet alanında ise 2030’a kadar %30 oranında azaltmayı hedefliyor. Birinci ve ikinci sınıf faaliyet alanı, markanın doğrudan kontrol ettiği mağazaları, ofisleri, üretim ve dağıtım tesislerindeki elektrik ve gaz tüketimini kapsıyor. Üçüncü sınıf faaliyet alanı ise markanın tedarik zincirindeki yardımcı şirketleri ve tedarikçilerini içeriyor.
Burberry geçtiğimiz yıllarda gerçekleştirdiği sessiz sedasız hamlelerle toplam enerjisinin %58’ini ve elektriğinin %68’ini yenilenebilir kaynaklardan elde ettiği için bu oranı %100’e çıkarmanın oldukça zahmetsiz olacağını da belirtiyor. Sürdürülebilirlik planları, 2025’te plastik tamamen arındırılmış olacağı ve 2018’in Eylül ayındaki satılamayan ürünlerin imhasının iptal kararı sonrasında gelmesi ise oldukça umut verici.